Virtual Reality en recruitment bij het grote publiek.

Het jaar 2016 staat in het teken van Virtual Reality. Middels 360 graden video’s het recruitmentproces aanvliegen zal dit jaar veelvuldig gebeuren, voorspellen deskundigen.

Veel (internationale) organisaties zullen inspelen op de hype van Virtual Reality. Op dit moment zijn er een aantal uitzendbureaus die 360 graden video’s inzetten op het recruitment proces. Hier blijft het echter niet bij., zo is de verwachting.  Wil je succesvol, vooruitstrevend en op een unieke manier je potentiele topkandidaat voor je weten te winnen, kan de 360 graden video hiervoor een uitstekend instrument zijn. Wil je talent overtuigen, hoef je niet alleen iets van dit talent te eisen, je moet het talent ook iets kunnen bieden. Door middel van 360 graden video’s kan dit talent, waar en wanneer ook ter wereld een geode indicatie krijgen wat je als organisatie kan bieden.

Ook in de eerste fase dat talent binnenkomt bij de organistie, kunnen 360 graden video’s een meerwaarde hebben voor het bedrijf. Bij internationale organisaties kan zonder veel inspanning kennis worden gemaakt met de bedrijfscultuur van buitenlandse kantoren. Ook kan de werknemer middels 360 graden video’s Virtual Reality video’s wegwijs worden gemaakt in IT systemen, normen, warden en overige documentatie.
Op dit moment hebben met name (internationale) tech en IT bedrijven de pijlen voor dit jaar gericht op 360 graden video’s en Virtual Reality toepassingen. De verwachting is echter dat overheid en MKB niet veel later zal gaan volgen. VR Vacancies is uw leverancier voor 360 graden apparatuur zoals oculus rift, hololens en HTC Vive.

logo-light-header

This entry was posted in Tech. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *